Curs de Integrare Senzoriala

In luna aprilie 2014, speciliasti, voluntari si experti din domeniul protectiei copilului cu handicap atat din cadrul proiectului, dar si din cadrul altor proiecte Caritas Blaj care lucraza cu copiii cu dizabilitati au participat la cursul de specializare: Integrarea senzoriala pentru copilul prescolar. Pe parcursul a 80 de ore, specialistii au luat contact cu tehnici specifice de lucru in domeniul integrarii senzoriale.


Cursul s-a desfasurat de-a lungul a 3 etape:

1. integrarea senzoriala si creierul (20 ore)

• Sa facem cunostinta……
• Informatii despre modul de desfasurare a intregului curs
• Profesionalismul:
- “ Despre a ajuta…”, de Soren Kierkegaard
( “ Fragmente dintr-un anunt direct”, 1859)
- Ochelarii SI
Dictionar explicativ
• Ce este integrarea senzoriala? ( cursanti)
• Integrarea senzoriala este…
• Perceptia senzoriala si intelegerea informatiilor
• Integrarea senzoriala si viata
• Raspunsul adaptiv
• Masina de prelucrat informatii
• Ce inseamna o integrare senzoriala defecta?
- diagnoza
- simptome timpurii
- probleme scolare
• Dezvoltarea integrarii senzoriale
- principiile dezvoltarii integrale
- organizarea prin raspunsuri adaptive
- nevoia interna
- caramizile constructiei
- fazele de dezvoltare
• Sistemul nervos
- scurta prezentare
- perceptiile senzoriale
- evolutia sistemului nervos
- cum invata sistemul nervos sa integreze informatiile senzoriale?

2. tulburarile de integrare senzoriala ( 20 ore)

• Ce este tulbuarea de integrare senzoriala?
• Cauze si simptome
• “ Dragul nostru copilas are multe nume…”
• Nivelurile integrarii senzoriale
• Tulburari ale sistemului senzorial vestibular
- organizarea sistemului senzorial vestibular
- sistemul vestibular hipoactiv
- sistemul vestibular hiperactiv
• Dispraxia de dezvoltare - planificarea motrica
- diferite forme de miscare si tulburari de miscare
- planificare motrica
- dispraxia de dezvoltare
- ce inseamna a fi un copil dispractic
• Exagerarea tactila
- simptome
- senzatiile copilului
- ce se intampla in sistemul nervos?
- tiparele comportamentului la copilul cu exagerare tactila
• Perceptia vizuala si tulburarile auditive si de limbaj
- tulburari in perceptia vizuala
- tulburari auditive si de limba

3. intervenţia ( 20 ore)

- integrare si competenta prin colaborarea cu mediul inconjurator
- terapia SI
- aplicare SI de la caz la caz
- interventia pedagogilor/psihologilor, ergoterapeutilor, kinetoterapeutilor
- interventia parintilor
- ajuta copilul sa devina multumit de persoana sa
- fi atent asupra mediului din jurul copilului
- ajuta copilul sa invete sa se joace
- apeleaza la ajutor profesionist
- importanta colaborarii si formarii grupei de interventie
 

Proiect finantat prin granturile SEE 2009-2014, in cadrul Fondului ONG in Romania. Pentru informatii oficiale despre granturile SEE si norvegiene accesati www.eeagrants.org. Continutul acestui website nu reprezinta in mod necesar pozitia oficiala a granturilor SEE 2009-2014. Intreaga raspundere asupra corectitudinii si coerentei informatiilor prezentate revine initiatorilor website-ului. Parteneri: www.eeagrants.org | www.fondong.fdsc.ro | www.caritas-blaj.ro

Logo Funds